I´m not pretending

Oh crap.

Dit ska jag. Mål. Ja, jag ska klara det! Finns inget undantag, jag lovar det är där ni kommer se mig.

Fysik & Geografi. Ge mig bara helvettesproven så blir jag av med dom. Då kan jag koncentrera mig på Mål.
Duschad och lagom mojsig sitter jag och halvssover framför datorn. Ska om några timmar möta en ny dag. Nya upplevelser, nya människor, ny information och nya kännslor. Spännande, eller inte. Återstår att se.
Känns lite som att någon har skrubbat bort alla mina ord med svinto. Lixom, hjärntvättad. Ganska skönt. Att inte tänka. Att inte överanalysera allt och precis allt. Väldigt skönt att slippa tänka ett steg till. Jag tänker inte ens det första steget. Så tyst och lugnt.


Ingen ska säga åt mig att tänka på framtiden. Jag kommer dit. Men jag är inte där just nu. Så håll käften. Jag vet vad jag gör. Min grej. Och gör jag min grej blir min framtid 100 % mig. För det är trots allt min framtid. Ingen ska säga åt mig att planera den. Ingenting går som planerat iallafall. Så whats the point. Gör jag det jag tycker om och tar allt som det kommer slipper jag alla onödiga bitar. Stress, ångest och tårar. Blod svett och tårar.
Ingen ska säga åt mig att tänka på framtiden. Ingen ska säga åt mig att planera min framtid.

Historien kommer vara snäll mot mig - jag tänker skriva den

   God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0