I mitt land

I mitt land.
Där jag bor. Där måste man titta på tv på fredagar. Där måste man vara kreativ och nytänkande för att stå ut. Där måste man vara så mycket bättre än vad man är. Där måste man vara stressad, plugga och vara allmänt nervös och orolig. Där måste man gå runt och vara förberedd - på vad som helst. Där måste man sitta och titta på telefonen som aldrig gör ett ljud. Där måste man sitta på sitt rum, ensam och tänka sönder skallen. Där måste man ha tråkigt för att komma till det roliga. Där kommer aldrig det roliga.
I mitt land.
Där jag bor.
Där måste man klaga. Hela tiden. För där har man det dåligt. Hemskt. Tortyr.
Där tänker jag göra motsatsen.

Kvällen känns tråkig och sömnig.
Fredagsmys är ett ord som ligger långt borta i horisonten.
Helgen känns oseriös och slapp.
Struktur och rutiner är ord som ligger långt borta i horistonten.
Veckan som har varit känns ganska nollställd.
Spännande och minnesvärd är ord som ligger borta i horisonten
Veckan som kommer känns fruktansvärd.
Nervositet och press är två ord som pressar mot tinningen.

Det går bra.
Det måste gå bra.
Det gör det alltid.


Gick loss på kameran idag :)












Natti natti hombres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0